Pojken som kallades det

..Av Dave Pelzer är nog en av de bästa böckerna som jag har läst. Det var dock väldigt längesedan jag läste den, så jag kommer inte riktigt ihåg allt.
Författaren skriver om sin egen barndom, att han blev misshandlad utav sin mamma ifrån 4 års ålder tills han omhändertogs av myndigheterna.
Hans mamma var psykiskt sjuk och drack alldeles för mycket. Jag har för mig att han har två bröder, men att dom inte utsätts lika hårt som honom, av någon anledning. Dave Pelzers hjälte var hans pappa som tillslut inte orkade med mer och lämnade familjen.
Jag tror att fallet med Dave Pelzer klassades som det 3dje eller 4de grovaste barnmisshandeln i Kalifornien....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0