In a little while

Jeffry Ross Hyman.
I år blir det tio år sedan du dog.
Den 15 april. En dag efter min födelsedag.
Lyssnar på In a little while med U2. Det sägs att det var den låten du lyssnade på när du lämnade livet.
Cancer. Ärligt, vad är cancer? Jo, det är något så meningslöst - det ger ingen lycka. Den tar oskyldiga liv.

Det är sjukt hur man kan avguda någon människa så mycket som jag avgudar dig.
Jag älskar din röst, din stil, dina texter, ditt utseende, din oerhört söta blyghet.
Du är för mig det högsta. Jag tror inte på gud och jag gillar inte kungar och sånt. Eller jo det gör jag, men du är bättre än så.
Det hade varit underbart att få träffa dig. Att få prata med dig, att få berätta hur du lyser upp dagarna.
Älskade Joey.

Och älskade Ramones. Det bästa bandet som någonsin har existerat. Min dröm vore att se er live. Se er framföra era låtar. Se Johnny spela på sin gitarr osv. You know what I mean?
Se DeeDee's asmysiga scenframträdande. Trummorna....Live...Basen...Gitarren...Rösten...Texterna...
Men tyvärr kommer det alltid vara en dröm.
Jag kan trots det, bli helt sjuk i huvudet när jag tänker på och inser att det aldrig kommer hända.
__





Kommentarer
Postat av: Hanna Skattberg

Anmäl dig till dagens blogg

2011-02-23 @ 10:26:46
URL: http://hhannaskattberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0