24 april 2010

Shot through the heart
and you're to blame
Darlin' you give love a bad name



Lördag nu då, igår sov jag över hos matilda, färgade hennes hår, chilla och kolla på film.
Vaknade idag, och kollade på ännu mer film, insåg hur längesen det var jag såg lejonkungen.
Åkte därifrån idag runt 14.00-14.15.


Nu sitter jag och lyssnar på musik:
Bon jovi - You give love a bad name (som ni kanske märkte i början av inlägget,hahah)

Har också funderat lite, vi har ungefär 1-1½ månad kvar eller något.
Så, varför måste det bli massa drama nu?
Vad är det för fel med att umgås med sina vänner nu och verkligen ta vara på den sista tiden tillsammans?
Helt självklart kommer vi umgås annars också, men inte så mycket som vi gör nu.
Jag och Matilda kommer gå på skolorna brevid varandra, och Jenny kommer att gå en liten bit därifrån.
Ida har jag ingen aning om, och Ellinors skola vet jag inte vart den ligger. Visst, vi kommer åka tåg tillsammans varje dag, men det blir ju absolut inte som det är nu, jag menar, vi ses nästan varje dag, hela skoldagen, alla lektioner.
Men tydligen så måste massa jävla drama skapas, jag hatar det. Det finns inget värre än när det är lite spänd stämning bland vänner.
Men jag vet inte heller hur länge jag orkar vara en del av dramat, nu känner jag bara att det är fruktansvärt onödigt, och det är ganska sorligt att vi inte ens efter så många år tillsammans kan ta till vara på de här sista månaderna tillsammans utan MÅSTE verkligen överdramatisera allt, en liten grej blir en stor grej, ett litet tjafs blir till världens bråk, ungefär så känns det.

Men nu för tillfället vill jag fixa skolan, och umgås med vännerna, mina bästa vänner.
Sitta i solen på rasterna och dricka smoothie eller kaffe, helt grymt.
Jag har ingenaning om hur det har gått på matte nationella proven, känns dock inte speciellt bra, men det är något jag får räkna med när jag jobbat så dåligt hela nian, men jag hoppas verkligen på ett g, och det är något jag verkligen vill ha, känns dock lite lame att jag faktiskt hade ett VG, men att jag förstör det genom att inte försöka speciellt bra i nian.

Anyway, nu ska jag gå ut och vara lite social.
Ska nog käka snart tror jag också, grillat! :D
Sommar!
Och påtal om sommar så finns det en låt som verkligen påminner om sommaren, det var min vän Theres som visade den för mig och eftersom att vi alltid haft galet roligt på sommrarna så har det blivit en av de bästa sommarlåtarna jag någonsin hört. Den är nog rätt så gammal tror jag, haha :)

Kid Rock - All summer long

http://www.youtube.com/watch?v=uwIGZLjugKA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0